Horeca koeling / vriezer

Voor veel Horeca bedrijven zijn koelingen en vriezers van "levensbelang" en is een goede bereikbaarheid en service middels een onderhoudscontract en spoedhulp waar nodig, noodzakelijk. Blue Climate, levert naast de expertise, ook de service die de horeca verwachten mag.

De huidige koelwerkbanken zijn vaak uitgevoerd met R290 (Propaan) als koudemiddel en er zijn nog niet zo veel koeltechnische monteurs die daar ook mee mogen werken. Blue Climate heeft monteurs die over de juiste certificaten beschikken (B1) om veilig aan een R290 installatie tye mogen werken. 

Veel van deze installaties zijn "gesloten" uitgevoerd. Er zit geen "service aansluiting" aan de installatie waardoor deze als "hermetich gesloten" geleverd kan worden. Blue Climate mag en kan een serviceaansluiting maken en op die manier een unit die gelekt heeft, weer bijvullen of repareren.

Hoewel het (veel te vaak) gewoon gebeurt, mag een koelmonteur zonder B1 of B3 certificering, niet werken aan een propaan gevulde installatie. Vergeet niet R290 (propaan) is niet alleen een ontvlambaar gas, het kan ook ontploffingen veroorzaken. Veiligheid MOET voorop staan.

De monteurs van Blue Climate hebben een LEL (lower emission level) meter standaard bij zich om te meten of de omgeving veilig is. Op die manier bent ook u en is uw personeel gewaarborgd tegen onaangename verrrassingen tijdens het onderhoud.

Wanneer begeeft de koelcel het? Natuurlijk midden in de zomer wanneer de cel vol staat met bederfelijke materialen die je de rest van de week nodig gaat hebben. Dan wil je dat er VLOT een specialist komt die kan zorgen dat de boel weer draait.
Niet alles is in 1x te repareren. Er zijn veel soorten koelingen, koudemiddelen en onderdelen. Maar met ervaring is vaak wel een oplosisng te fabrieken tot de boel echt opgelost kan gaan worden.

Met een onderhoudscontract kan er gekozen worden voor het service niveau.

 

  • Basis
    1x per jaar standaard onderhoud, storingen op afspraak binnen een week
  • Basis PLUS
    1x per jaar standaard onderhoud, storingen op afspraak binnen 3 werkdagen
  • Standaard
    2x per jaar onderhoud, storingen binnen 2 werkdagen
  • Standaard PLUS
    2x per jaar onderhoud, storingen binnen 2 werkdagen, weekend binnen 48 uur
  • Superior
    2x per onderhoud, storingen binnen 36 uur